Half-Life Wiki
Advertisement

Adrian Shephard był żołnierzem HECU w randze kaprala, który został wysłany do placówki Black Mesa i zostaje tam uwieziony przez G-MANa w nicości by oczekiwał na wezwanie.

Historia[]

Half-Life: Opposing Force

Został wysłany z innymi żołnierzami na tajną misję do kompleksu Black Mesa Research Facility aby ustabilizować sytuację powstałą po kaskadzie rezonansowej, poprzez zlikwidowanie stworzeń z Xen oraz świadków, w postaci personelu Black Mesy, a zwłaszcza Gordona Freemana. Podczas transportu na teren kompleksu, śmigłowiec, którym leciał jego oddział rozbił się, a Shephard oddzielił się od reszty. Od tego momentu musi walczyć o własne życie, wspierany przez innych komandosów rozsianych na terenie placówki i naukowców.

Zaginiony w akcji[]

Po kilku godzinach błądzenia po Black Mesie i spotkaniu pierwszego Shocktroopera, Adrian dotarł w końcu do punktu zbiornego HECU, gdzie dowiedział się, że wojsko wycofuje się z kompleksu i, że wszyscy mają udać się na lądowisko do śmigłowców. Tuż przed wyjściem na plac, drzwi tunelu, w którym znajdował się Shepard zostają zamknięte przez G-Mana, odcinając żołnierzowi drogę wyjścia. Shepard zostaje zmuszony do zejścia w głąb laboratoriów, w nadziei na odnalezienie innego wyjścia i schwytanie Gordona Freemana. Po drodze natrafia na ocalałych pracowników, innych pozostawionych na pastwę losu żołnierzy, oraz nowo przybyłych na miejsce agentów Black Ops.

Walcząc z przeciwnościami losu Adrian dociera do kompleksu Lambda, gdzie jest świadkiem teleportacji Gordona na Xen. Potem znajduje Displacer Cannon.

Był on jednym z pierwszych i prawdopodobnie jedynych ludzi, którzy spotkali przedstawicieli Rasy X, pokonał między innymi Pit Worma. Później Adrian odkrył, że siły Black Ops planują wysadzić Black Mesa w powietrze za pomocą głowicy nuklearnej. Zdołał to udaremnić, jednak bomba została ponownie uzbrojona przez G-Mana.

Ostatecznie Shepard znajduje portal Rasy X i pokonuje istotę, która próbuje przez niego przejść - Gene Worma. Stwór wraca do swojego wymiaru, a tuż przed eksplozją bomby Adrian zostaje przeniesiony przez G-Mana. Ten umieszcza kaprala w nicości, aż będzie znów potrzebny.

Half Live Blue Shift

Shephard jest krótko wspomniany w Blue Shift, kiedy główny bohater, Barney Calhoun, widzi dwóch żołnierzy wrzucających zwłoki do kanału ściekowego, słyszy narzekanie jednego z nich: „Tylko dlatego, że ekipie Shepharda nie udało się, musimy wykonywać te bzdury?”.

Występowania[]

Advertisement