Half-Life Wiki
Advertisement

Dr Rosenberg jest naukowcem pracującym w Placówce Black Mesa. W Half-Life: Blue Shift Barney Calhoun pomaga mu uciec z obiektu. Wraz z dr Richardem Kellerem odgrywa również ważną rolę w Half-Life: Decay, stojąc u boku dwóch głównych bohaterek, dr Giny Cross i dr Colette Green.

Historia[]

Half-Life: Decay

Po raz pierwszy dr. Rosenberg pojawia się w Decay. Gdy dr Gina Cross oraz dr Colette Green otrzymują polecenia od dr Richarda Kellera, dr Rosenberg przerywa mu i ostrzega przed przeciążeniem spektrometru antymasy. Jednakże Keller lekceważy jego ostrzeżenia i oznajmia, że polecenia administratora kompleksu odnośnie eksperymentu są jasne. Mówi także Rosenbergowi, że ten może zostać wraz z nim i obserwować eksperyment, albo wrócić do swojego laboratorium. Rosenberg postanawia zostać, a wkrótce potem ma miejsce kaskada rezonansowa.

Natychmiast po katastrofie Rosenberg oznajmia Kellerowi, że ich najważniejszym zadaniem powinno być teraz zapewnienie bezpieczeństwa ludziom przebywającym w Black Mesa. Chociaż Keller uważa, że najpierw powinni zając się zamknięciem powstałego portalu między wymiarami, ostatecznie zgadza się z Rosenbergiem i wspólnie postanawiają poprosić HECU o pomoc w ewakuacji ośrodka, tak szybko jak to możliwe. Gina i Colette odprowadzają Rosenberga do centrum komunikacji satelitarnej, skąd jest w stanie wysłać wiadomość z prośbą o pomoc. Dr. Rosenberg decyduje się oczekiwać tam na przybycie oddziałów wojskowych a Gina wraz z Colette wracają pomóc dr Kellerowi.

Half-Life: Blue Shift

W Blue Shift dr Rosenberg pierwszy raz pojawia się na treningu Barneya gdzie stoi na stanowisku obserwacyjnym podczas treningowych skoków.

Między rozstaniem z dr Giną Cross oraz dr Colette Green w Decay, a spotkaniem Barneya Calhouna. Rosenberg najwyraźniej odkrywa prawdziwe motywy działania żołnierzy, którzy chcą wyeliminować pracowników kompleksu i z pomocą kilku innych naukowców postanawia uciec z ośrodka. Zostaje on jednak złapany przez żołnierzy HECU i zamknięty w wagonie towarowym. W tym samym czasie Barney Calhoun spotyka jego śmiertelnie rannego przyjaciela Harolda, który prosi go, aby ten znalazł dr Rosenberga i pomógł mu w ucieczce. Calhounowi udaje się odbić doktora z rąk żołnierzy, a następnie przenieść się do bezpiecznej części bazy. Gdzie dwóch innych naukowców, Walter Bennett i Simmons, już przygotowują teleport do ucieczki. Rosenberg instruuje Calhouna, że ten musi włączyć i ustawić urządzenie transmisyjne na Xen w taki sposób, aby mogli się następnie teleportować się na powierzchnie. Calhoun przenosi się do Xen i wykonuje zadanie, ale zaraz po powrocie na Ziemię odkrywają, że potrzebują dodatkowego źródła zasilania teleportu, aby ich ucieczka się powiodła. Calhoun zdobywa naładowany akumulator z magazynu znajdującego się pod laboratorium i dostarcza go Rosenbergowi. Doktor uruchamia teleport i przenoszą się do nienaruszonej części kompleksu, na powierzchni. Wsiadają tam w należący do ośrodka samochód typu SUV i opuszczają Black Mesa, dalszy los Rosenberga pozostaje nieznany.

Wystąpienia[]

Advertisement